söndag 20 april 2008

Söndag

Jag är fin
för du har skapat mig.
Jag är dyrbar
för du älskar mig.
Skön är jag
i dina ögon
en ädelsten
i din hand.

Därför kan det kvitta
om någon säger
att jag är värdelös
och dum.
I mitt hjärta
viskar du sanningen:
att jag är värd
mer än guld.

Jag är din ögonsten
din hemliga skatt.
Du är glad
att jag finns till.
Jag vill tacka dig
så länge jag lever
och aldrig glömma
vem jag är.

ur "Du som vill att jag ska finnas" av Margareta Melin

Skönt.

Jag fick föresten en sång i förrgår. "To Liisa" heter den. Hur fint är inte det? Om jag minns rätt hade jag en sån önskan för några år sedan, att någon skulle skriva en låt bara BARA för mig. Ofantligt. Det är fint med vänner.

Jag märkte just till min oerhörda glädje att Anouk is still going strong. jag har lyssnat på hennes Together Alone genom många svåra stunder, och funderat lite där vid sidan om vad som hänt med henne efter mäktiga Nobody's wife. Jag trodde hon försvunnit, men hej, här e hon ju! Tuffare å coolare å mognare än nånsin förr! Fantastiskt.

httpv://www.youtube.com/watch?v=GoTbBuKCT5s&feature=related

Enjoy.

5 kommentarer:

Anonymous sa...

Första gången jag läste den var faktiskt i din blogg. Den for verkligen rakt in i hjärtat den gången. Efter det har jag sett den lite överallt, och nu kändes det angeläget att sätta in den här, i min nya, fina blogg :).

Julia sa...

Härlig dikt, min favorit faktiskt :) Ps. Roligt med din nya bloggplats.

Anonymous sa...

De kommer. Jag har ju sagt att jag har träffat honom, din tillkommande ;). Det är fint att leva i lägntan, jag trivs.

mysanlover sa...

Så underbart. Jag får fortsätta leva med min hemliga önskan om sånger och kärleksbrev ;)

mysanlover sa...

Oih, de hade jag glömt. Tack för påminnelsen! :)