måndag 28 april 2008

Underbara ting

Åååh.

Var på en trip till Las  Pargas igår, hjälpte C att flytta ut från ett mysigt hem uppe på ett berg. Lärde mig att marsvin låter, att man kan ha coola simbassänger inomhus, att Saab är ett bra bilmärke. Och att ett grishjärta ser äckligt ut.

En vårfest för teologer har jag också hunnit med. Tack vare superstrumbyxor som kändes som ett par tajta jeans lyckadesjag klämma in mig i studentklänningen. Det gick riktigt bra, så länge jag kom ihåg att andas endast med övre delen av lungorna. Fin hållning fick man i alla fall.
Fin stämning, rolig mat. Bäst var Ture Teolog-galan, till stor del för att jag kammade hem priset för Årets solsken. Tänka sig. Jag, nåt soligt.

Åbo är så himla vackert på våren.

Jag fick idag skuffat framåt en ångest-deadline med två veckor. Nu har jag världens motivation på gång: jag lånade Sofies värld som bredvidläsning till Filosofins historia och nu kammar jag igenom böckerna med spaning efter Gud. Så härligt att lektorer kan vara mänskliga. Jag förstår inte hur jag inte lyckats få nånting gjort fastän jag bara jobbat hela tiden, skurit bort all fritid. Kanske det har nåt med mina orosmoln och jobbigheter att göra.

Jag var på International Exchange Prayer Thing Network Meeting idag me R. Fint.

Märkte att det kommer att ordnas en studieresa och intensivkurs i Östafrika vårterminen 2009. den kommer att innehålla "Theological Resources for a Peaceful Encounter of Religions and Cultures", "Encounters with Muslims", "Encountering African Traditional Religions", "African Christianity at the Crossroads of Religions and Cultures" och dessutom en språk- och kulturkurs på Zanzibar. DET ÄR JU SOM GJORT FÖR MIG.

Nu ska jag läsa om Descartes [Dekart] och sen ska jag göra färdigt hebreiskan inför nästa veckas måndag. Är jag duktig eller vad.

Imorgon är det studieresa till Stadin som gäller. Kyrkpressen, Kyrkans Central för det Svenska Arbetet, och Finska MissionFörbundet ska snokas igenom.

Och sen e de Vapp. Hoi!

4 kommentarer:

Anonymous sa...

O ja, I walk the streets of Stadin right now. As in the Presidentinska Huvudstaden. Har absolut inga planer på att besöka Otaniemi by night, så traum weiter bara :). Glad vapp!

mysanlover sa...

Till Stadin riktigt? Som i presidentiska hufvudstaden? Kanske ni kommer via på Otaniemi by night :D

Anonymous sa...

Hejsan! Visst, de går bra. sofialiisa@hotmail.com är adressen dit du kan rikta dig.

matilda_mist@hotmail.com sa...

Hej! Jag började tänka på dig anngående en diskussion vi hade på x3m(ekoklubben).. Så hittade jag hit. Undrar om du vill börja skriva med mej? H: Techno_milla...