tisdag 6 maj 2008

Kom närmre

Hihi. Nu har jag betalat en räkning för A Concise Hebrew and Aramaic Lexicon of the Old Testament. Hurja. Nästa år blir det då textkurs i hebreiska. Coolt.

Idag har jag och blivande kämppis S-T varit till banken och fixat grejer. Fint, det går framåt. Nu gäller de att börja länsa bort allt onödigt och strukturera resten i fina flyttkartonger. Spannend.

Igår blev jag så oerhört led på alla dessa människor som till varje pris vill undvika mänsklig kontakt. Jag hade god lust att riva hörlurarna ur öronen på en massa folk. Snälla schacke, va närvarand!  Varför vill människor låsa in sig i sin egna sfär hela tiden, fastän de står mitt bland folk? Tänk, man kunde vandra omkring i en stad en hel vecka utan att prata med en enda människa, fastän man hela tiden är omhuldad av medmänniskor. Vara helt ensam fastän man är mitt i en folkmassa. Hur sjukt är inte det.

Gah. Det borde ju vara effektivitet som gäller nu, ju. Har fortfarande miljoner grejer att göra.

See ya.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

jo, självklart måste man få ha sina egna stunder, och är man trött, eller bara lite bitter på världen, så får man naturligtvis låsa in sig i sin egna bubbla. det har jag inget emot. Men sen det där att på nåt sätt "leka tuff" med hörlurarna... Jag vet inte hur jag ska beskriva det på nåt bättre sätt, men det handlar på om att helt i onödan skära loss sig från alla andra. Kanske att man vill verka tuff för att andra ska tycka att man är tuff och vilja ta kontakt med en. Men effekten blir ju så himla motsatt att det hela blir absurdt. Hm. Eller kanske jag bara hipsar upp mig i onödan. :)

mysanlover sa...

Hm. Ibland tycker jag det är riktigt skönt att bara sätta sig på MITT EGET SÄTE i bussen, proppa in hörlurarna och stirra oséende ut genom fönstret. Men de e klart, måtta med allt. Men jag tycker inte att man alltid måste vara närvarande och skaffa nya vänner på gatan. Bara när man vill, ibland är det riktigt roligt :)(Lite taskigt här bara, när man inte pratar majoritetens språk.)

Anonymous sa...

du e tuff :)sådär på riktigt alltså.

mysanlover sa...

Hmm... försöker fundera om jag använder mp3:n för att \"verka tuff\"... Tror int de iaf... Hoppas int :O Jag använder den mest för att det är skönt att lyssna på musik, och jag oftast int tål att höra på alla mystiska ljud som sluskarna runt mig i bussen gör ;)