onsdag 28 maj 2008

Rolig höftdans

Jag uppfann en rolig höftdans igår när jag insåg att jag nu gjort allt som behöver göras för att få mina tio hebreiska studiepoäng. Dansen går ut på att röra på varsin höft i tur och ordning medan man stirrar koncentrerat på den höft som för tillfället är i rörelse. Samtidigt har man upp händerna lite slarvigt. Och sjunger jee, jee...

Jag försöker göra en studieplan för mina tre följande år. Spännande, frustrerande. Tänk om jag tar litteraturvetenskap som biämne! Eller filosofi! Eller konstvetenskap! Eller tänk om jag inte fattar mig på systemet som inte tillåter mig att studera hur mycket jag vill! GrRrR

Jag vill inte åka hem. Jag vill stanna här, umgås, dricka kaffe, hitta på saker. Prata viktiga saker.
Jag vill inte stå där framför miljoner konfirmander och låtsas veta nånting bättre än dem.

På söndag ska jag dessutom låtsas klara av att köra en paketbil. Hah. Bra skämt.

Inga kommentarer: