söndag 18 maj 2008

Run to the hills

Festfolket har lämnat min lägenhet.
Vi har varit till Kuppis äventyrspark. Jag blev helt vild där. Hela min barndoms avsaknad av lekparker mynnade ut i att jag sprang omkring mångt ivrigare än lilla E. Sen har jag lärt mig att portobello är en stor svamp. Med diameter ca 10 cm och rolig konsistens. Nästan som en biff.

Underbar konsert med Hellsongs.
S-T och jag pratade efteråt lite med Kalle . Vi kände oss tvugna att berätta hur underbara vi tyckte att de var, och hur otroligt mycket vi skämdes över den finska publiken. Sen fick jag en bandknapp. Och han sa "tack för dansandet", vi tänkte "anytime!". Så började vi planera hur vi skulle kunna jobba som publikväckare, vara såna där som modigt rockar loss framför scen så att alla andra också vågar. Vi kunde även stå där efteråt och sälja deras skivor och t-skjortor.  Sen lyckades jag kanske förolämpa sångerskan Harriet lite. Nåja, jag hade inget manus.
Vilken fin kväll det var!

Inga kommentarer: