torsdag 15 maj 2008

That's my philosophy

Nu effektiveras det.
Igår pluggade jag hela dagen, och fick äntligen grepp om Kant! Han är inte så svår som man skulle kunna tro. Jag fick urgent needs att förklara hans praktiska gudsbevis åt alla möjliga människor. Fyllde en whiteboard med filosofiska ting.

Kierkegaard e sympatisk och Nietzsche är inte så farlig som man skulle tro. Han ville bara leva. Och han tyckte att den moderna människan släpade runt på en massa onödiga fakta som inte har nån betydelse alls för våra liv. Kringvandrande encyklopedier, till ingen nytta alls.

Nu är det bara förståelsen av Wittgenstein som återstår, sen kan jag plita ner allt jag vill få sagt. Märkte just hur otroligt skönt det är med radavstånd 1,5.

Vi hade gratisloppis här för några dagar sen, och nu går jag runt i min studiekamrats frus tröja. Härliga ting.

Och snart får jag underbart besök. Tänka sig, besök, hit, till Å…bo.

Fantasma betyder spöke på nytestamentlig grekiska. Det var det lärjungarna sa när de såg Jesus komma gående på vattnet. Eller nåt.

Hoi, studier.

Inga kommentarer: