torsdag 26 juni 2008

Mitt ex-kylskåp

Kom idag av hemliga händelser att tänka på en kylskåpspoesi som befinner sig på min ex-kylskåpsdörr.

Mitt liv är värd mer än en evig natt med dig.

Jag omformade den till en egen version:

Mitt liv är värt mer än denna eviga väntan på dig.

Så är det. Bara att banka in i mitt hjärta nu, i huvudet finns den redan; denna sanning.

Är i Vasa nu, by the way. Efter impulsfärd till Esbo skärgård för barnafostran som konstigt nog ledde till att jag äntligen sov ut och bearbetade skribalägret from hell.

Bara en sån sak.

Det nalkas sommarträff nu, och jag kan inte åka. Jag harmas över det. Fastän kollektivet säger att jag har Shakira-hår.

Lucky that my breasts are small and humble, so that you won't confuse them, with mountains.

Briljant.
Shakira, Shakira.

Inga kommentarer: