lördag 13 september 2008

Sangria baby

Intryck, i massor.
Här sitter jag med sangria i vit version. Känner mig lite som en desperate housewife. Dåka mitt på dan, tänka sig.

Nu har vårt hem uppvisats och invigts. Festfolk åt alla håll i vårt hem. Alla hade gjort sitt bästa och Sånt uppskattas ju alla gånger.
Underbara gåvor. Tänk, en korg med allt vi behöver, dekorerad med en (förhoppningsvis) stulen fjäril. Och en underbar stor bricka, så att S-T och jag kan överraska varandra med frukost på säng när vi känner för att vara lite fina mot varandra.

Sen fick vi ett kollektivt släng av go wild, vilket resulterade i att vi äntrade Bar Corona, the local räkälä. Kul. Vi fick blickar, odiskreta. Kampen om jukeboxen gick mellan Irving och Rammstein. Kraftmusik, jag kunde självklart inte låta bli att visa mina diggnings-förmågor. Biljardbordet var omöjligt att erövra av de inbitna proffesionella gästerna. En av dem hade världens största bältesspänne. Filten förklarade att den innehåller en utvikbar teve. Och det förklarade en hel del.

Tänk att få vakna utan väckarklocka. Mhm.
Vi var mysiga med S-T och peeda iväg till Aura Street Market. Cool. Och ett loppis på Dynamo, som var hur givande som helst. Sneakers, en vit rock-klänning och en tröja med Johnny & Jerry, mina favorithatobjekt.

OCH, vi hittade en vän åt Totoro.

Snart kommer R hit för att låna kläder, och mysa, förhoppningsvis.

Ps. Det är nån som gifter sig i Mikaelskyrkan, jag och S-T glor ohämmat. Ds.


Inga kommentarer: