onsdag 10 december 2008

ruah

mitt hjärta brinner
när kärlek vinner

Vilken fin grötfest våra gulisar ordnat! Som SÅ… värt att stiga upp klockan fem på morgonen (nu förskönar jag lite, de va egentligen pain att stiga upp så tidigt, hela mitt ansikte värkte).
Att sen få sova nån timme hos fantastiska Stora E innan dagen började var på riktigt guld.

Vi har dealat i läsecirkeln om vem som förväntas läsa vad. Roligt var det. Bland annat hamnade Brott och straff, Ondskans blommor och Hercules på mitt konto. Tihi, jag slapp Kafkas processer.

Jag har hämtat en miljon böcker på tre olika bibliotek idag. Genast därefter uppsökte jag mysrummet för att lite nonchalant stoltsera med min fina bokhög.
J berättade en högst intressant sak om Romarbrevet, som förändrade min syn på Paulus till det bättre. Väl så.

O helga natt har ekat i bakhuvudet hela dagen. Tack Stora E, du fick nästan bort Agnus Dei ur min skalle.

Den här dagen: massor gjort, massor att göra.

Nu närmast ska en radioandakt skrivas. Tietoisku: De första 20 sekunderna är avgörande, det är då som lyssnaren antingen väcks eller släcks. Det ni.

Sköt om er och ta vara på varandra, gott folk.



(Ruah är by the way det hebreiska ord som översätts till ande, och är egentligen ett feminint ord men det ska man sannerligen inte dra några som helst slutsatser av.)

Inga kommentarer: