onsdag 18 februari 2009

Besvärad

Jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte är lite besvärad av faktum att jag snart igen ska på min varje vecka återkommande utislunch. Det handlar inte om att mina utlänningar inte skulle vara trevliga, eller att de skulle missförstå varje försök till humor jag gör. Nej. Det handlar om att de är från Tyskland och är här för att lära sig svenska. Det handlar om att vi redan avklarat alla bekväma samtalsämnen. Det handlar om att de blir sårade om jag säger något de inte förstår.

Uh.
Gårdagens teater Luolamies var föresten rätt jobbig. Den skulle göra sig lustig över stereotypier om män och kvinnor, men lyckades varken träffa på äkta stereotypier eller vara rolig. Jag tycker liksom att vi paserat tiden när det var roligt att män imiterade kvinnor med överdrivna höftrörelser och pipiga röster. Välkommen till 2009.
I pausen lättade jag dock på stämningen genom att förklara åt okänd flicka att jag hatade föreställningen och att den inte var rolig. Sen frågade jag om hennes åsikt, och hon tyckte föreställningen var rolig. Sen hade vi inte så mycket mer att prata om.

Ha en bra dag, ni!

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Hej Heidi! Va kul att mina situationer gör dig glad! Hoppas att du å har roliga situationer!

Heidi G sa...

åj Liisa, din blogg förgyller no mina dar! :) du verkar hamn i så roliga situationer ;)