söndag 15 februari 2009

"mutta meillähän joka päivä on ystävänpäivä"

påpekade S-T när jag önskade henne god vändag igår. Och hon har så rätt. Hos oss är varje dag en hejdundrande vändag. T- A-C-K för det.

Nu har jag minimalt av tid att städa, packa, diska och sen hoppa på tåget till helsingfors. Japp, det drar ditåt igen.

Men jag hinner ännu klämma ur mig att min gårdag var hejvild. Oväntat hejvild, faktiskt. kreisisheikkii, och sånt.

Fast det godas bölder gör sig påminda idag.

Kyrkan var ovanligt långsam just.

Men nu drar de iväg!

2 kommentarer:

Anonymous sa...

det är precis som det österbottniska hejlvild. kan troligen också innebära ett tillstånd av sådan vildhet att man bara ropar "hej!" hela tiden. Hejvild.

hans sa...

Vad betyder \"hejvild\"? Är det som det österbottniska \"hejlvild\"?