måndag 23 februari 2009

potatissoppa

ibland är det knapert. Tacka vet jag att man kan vara ett gastronomiskt geni ändå. För min potatissoppa är något av det godaste just nu.

Vår lägenhet svajar i takt med irländsk 90-talsmusik och jag känner på mig att det är en bra dag nu. Jag har faktiskt studerat, tack vare det fantastiska schemat som jag och Stora E har ordnat. Jag har yogat också. Ni kanske minns att jag köpte en yogamatta för några veckor sen? Nå, nu kom den i användning, för första gången. Det tog ett tag att vänja sig vid tanken. Tack ljuvliga R för din lugna aura bredvid min lite mer oregelbundet flåsande variant.

Och nu, vet ni, när jag kom hem, så städade jag vår toa! och det var varken hemskt eller jobbigt eller tog en evighet. Nej, svisch bara så var det gjort. Undrar varför jag alltid ska skjuta upp sånt här.

Idag är en sån dag som jag längtat efter. Älska rutiner.

Tschüssie...

Inga kommentarer: