söndag 15 mars 2009

flow

Oj. Jag hade just en stund av flow. Jag skrev och skrev och skrev. Och tänkte systematiskt och någorlunda logiskt. Det kändes som en seger. En seger över pikkunälkäs kusin: vielä yks blogi/klippi/saitti.


För att inte glömma detta, ska jag lista faktorer
som behövs för ett flow:


  • avverka alla störningsmoment: kolla dina basbloggar, din mail och din facebook. Så att du inte störs mitt i flown av: ...undrar om UnderbaraClara uppdaterat sin blogg...

  • peta ihop en inledning. Precisera din uppgift där, vad är det egentligen jag ska skriva om..? Då kan du snabbt gå tillbaka till den om det känns som att flown håller på att tyna bort. Parachutes. Till inledningen, inte till facebook.

  • proviant. Förslagsvis kaffe, mackor och vatten.

  • snäll bakgrundsmusik. Typ Kite & the Kubricks, Sigur Rųs, eller förstås: miksaus



Hey
ho!
Go
Flow!

Inga kommentarer: