söndag 22 mars 2009

party sheet

jag var nog rätt hejdlös igår.

Såg teatern Drabbad igår kväll. Efteråt ordnades en diskussion, som ingen tycktes vilja ta ansvar för. Hela grejen var deprimerande och tog länge. Synkkä pitkä.
Sen kom ljuvliga R till oss, som hade varit social till det yttersta på en tur till Halis. Vi åt trash-mat igen och förberedde oss för Regina på Klubi. Denna kvinna hade dock redan utvalt sina vänner, så vi fick gå nån annanstans. Och plötsligt var vi 17 igen. En lördag-kväll i Å…bo är sannerligen inte snäll mot töser under 22. Ingen ville öppna sina armar för oss. Så mina vänner for hem.
Men jag fortsatte glatt min väg till Dynkky, platsen som älskar mig.
Och jag tror att jag har varit med om att skapa ett nytt fenomen.
Party sheet.
Privabileet. Kaappaus. Kiertue. Jengi mukaan.
Hejdlöst och hejvilt.
Levande.

Inga kommentarer: