fredag 15 maj 2009

Lite till om Stockholm

Lite utförlighet kan väl inte skada.

Eftersom jag inte äger en riktig kamera får ni inga bilder från resan.

Men vad ni faktiskt får är webcambilder som akompanjemang!
Här först en bild av mig när jag sitter här i
mitt tröttfagra tillstånd och
berättar åt er.


Först träffade vi typer på St. Lukas stiftelse. De berättade om vad de håller på med egentligen. Kombinerar psykoterapi med själavård och robin hood-ideologi, tydligen. De var härliga.
Vi fick god mat.
Vi var där jättelänge.
Sen åkte vi tunnelbana.
Och då var jag givetvis tvungen att sjunga den här sången.





















Sen hade vi coolhäng på stan.
Jag köpte böcker.
Två söta diktböcker, med rågulligt innehåll.
Som till exempel den här:
  
Christer Themptander: Vi ses på andra sidan.
Med en Döskalle på pärmen och rosa bilder inuti.

Och den här:

  
Cecilia Hansson: Tänj min hud, en förvandling.
Med tygpärm och pyttelite text på sidorna, de är nästan tomma.

Och,
en bok som jag tänkt köpa ända sen jag såg Walk the line där June ger den här boken åt Johnny (Cashas betär poikin). Motellrummets ljus är sådär kvällsgult. Hon uttalar vackra ord om boken och placerar den handfast i hans händer. Sen försöker Johnny kyssa henne men det är en annan historia.

Kahlil Gibran: Profeten.
Jag ska inte sticka under stol med att jag också köpte boken för att jag petade på den lite hos Poeten en sommarkväll en gång. Den fanns i den enorma hyllan med alla hans andra bokvänner.

Profeten har ljuvliga illustrationer
  
av Jesper Waldersten.

Det var det.

Nyt jatketaan matkaa.



Inga kommentarer: