måndag 30 november 2009

Får man sova nu?

Å…h, om jag bara inte glömt minneskortet till kameran idag.
Det har varit en sån vacker dag.

En skara människor klädda i albor, alla med en Uppgift.
I Domkyrkans valv bortom valv oändligt.
Fniss i sakristian.
S-T tog hand om högmässan före, den finska.
Mitt ansvarsområde var den svenska.
(Det är allt tur att det finns två av oss, så att vi kan täcka åtminstone en del av Å…bo. Vi borde få in lite dotterverksamhet, så att vi kan täcka frikyrkorna och international congregation också.)
Hon är så himla vacker i alba, ni skulle ha sett!
Och Stora E då, så underbar, i sin konfirmand-alba, med konstig slits och löskrage. Och specialfunktion för tändstickorna. Hon var helt ljuvlig just då, när hon kom på att man kan gömma dem i ärmen. Och skaka lite.

Och tänk att jag fick luncha med ljuvliga M!
Som är så vis och trygg och bra.
Som slänger engelska uttryck omkring sig, med gracè.

Och att jag hann studera lite, läsa ett kapitel Hauerwas.
Jag förstod väldigt lite. Det handlade om America and postmodernism and Church

Och sen fick jag glögga med Stora E, på ljuvliga rento.
Vi har planerat systematikernas julfestprogram (som blir jättebra!) och jag gav E en sammanfattning av vårt samtal i punktform.
Tänk om man alltid skulle göra det.
Ush vad äckligt.

Men det som jag allra mest undrar här när jag kontemplerar min dag är:
Får man sova nu?

Inga kommentarer: