fredag 19 februari 2010

Å„h, nu avbryter jag

bloggstoppen alltså.
Eller "bloggstoppen" kanske jag borde skriva. Det har inte precis varit så att jag kunnat hålla mig borta från varken min eller andras bloggar. Det finns för många fina bloggar för att man bara ska kunna ignorera dem. det finns för mycket roligt som händer för att jag ska kunna låta bli att skriva om det.
Så, Hauerwas är inte färdig, men jag orkar inte neka mig själv denna glädje bara på grund av en gammal amerikansk man.
(Må så vara att hans tankar är som flytande guld för den teologiskt yra.)

Jag har idag ordnat en Vegetarisk matlagningskurs för två ivriga töser.
Det var hur kul som helst.
Jag märkte att jag tydligen är rätt kunnig.
Så självklart börjar jag genast fundera
massproduktion
pengamjölkning
visdomsutdelning
Tänk om jag skulle bli en tös som ordnar billiga vegetariska matlagningskurser?

Jag var så ivrig i morse att jag skapade en playlist för eventet.
3,2 timmar skön matlagningsmusik,
varsågoda:

Göra mat med vänner

Inga kommentarer: