onsdag 7 april 2010

Williamsburg, Brooklyn, New York

Ursäkta, nu blir jag snudd på för teologisk.
Men jag bara måste berätta.

För nu har jag snurrat in på indrag.se igen.
Och hittat detta.




När jag läste

"– På många sätt är vi nog en modern eller postmodern kyrka, men samtidigt är vi en ganska traditionell församling. Musiken är till exempel väldigt traditionell. Vi har ingen poppig lovsång som amerikanska evangelikala församlingar, utan vi sjunger gamla psalmer. Och vår liturgi är också väldigt traditionell. Samtidigt vill vi vara en församling som lever nära våra grannar."

blev jag
varm i magen.
För liturgi
och gamla psalmer
och nära våra grannar är
så himla bra nyckelord.

Sen ytb:ade jag förstås.










Alltså jag vill åka
till
Williamsburg, Brooklyn, New York
till
Resurrection Presbyterian Church
och hälsa på.

Inga kommentarer: