torsdag 28 oktober 2010

bungalow

Det finns mycket att säga om facebook, och jag är ofta den första att gnälla. Jag brukar dra fram nånting om att det är tokigt att det är så lätt att ha koll på folk fastän man egentligen inte vet nånting om hur folk mår på riktigt.


 


Nåja. Må så vara. Men det finns stunder då facebook är hejdlöst roligt. Som när jag hade denna dialog med min vinden-granne-vän:


 


min vinden-granne-väns statusuppdatering: hade glömt hur kallt kallt var. Brrrr. Tänk om man vore en liten liten fågel, då skulle jag flyga till Bahamas.


 


Jag: sen när du uppfunnit förvandla-människa-till-pi kuliten-fågel-laserstrålen så måste du komma ihåg att jag också vill komma med!


 


min vinden-granne-vän: Du är sååååå välkommen med tipu-ystäväni! Vi kan bo i en bungalow, hämta Cokis från baren och chilla vid poolen.


 




Vid såna stunder tänker jag mig att facebook inte kan vara så farligt ändå.


 


Jag vill vara en pikuliten fågel med min vinden-granne-vän och bo i en bungalow och hämta Cokis från baren och chilla vid poolen. Jag vill.


 


Vad vill du?


 



 


Bilden är bild-googlad.


 

Inga kommentarer: