lördag 23 oktober 2010

Paneldebatten

Helt oförhappandes fick jag ett mail med bilder från paneldebatten.


Vet ni vad vi kom fram till där?
.
Att det finns element i studievärlden och vuxenblivandet som suger märgen ur oss.
Att vi behöver en studiepsykolog TypGenastNu.
Tänk på det.
.
Och att tidsplanering är viktigt.
En dag består av åtta timmar arbete, åtta timmar vila och åtta timmar sömn.
Vilar du tillräckligt?
Å…tta timmar!
.
Och sociala sammanhang är viktiga för vårt välmående.
Helst kravlösa sådana.
Ni vet, där man kan vara sig själv och känna att man får både ge och ta.
Utan att känna press på att ha promillen i blodet.
.
Och att vi alla har ett ansvar.
Just det.
Det kom vi fram till.

A n s v a r.
Om vi ser att en medstuderande mår dåligt.
Vad gör vi?

Det tål att tänkas på.
.

Och sen ett ps.
Närhelst man känner att nä tusan nu klarar jag inte av att planera mitt liv min ekonomi mina studier.
Så får man faktiskt mer än gärna söka sig till församlingens diakoni.

Diakonerna är nämligen proffs på att hjälpa i såna sammanhang.
Och alla får hjälp,
vare sig man hör till kyrkan eller ej.
.
Bra va?
.

.

Inga kommentarer: