söndag 21 november 2010

Någon som är så rolig så rolig

I fem veckors tid har hon bott här av och till.


Ibland har hon varit på äventyr, men sen 15:e oktober har hon valsat in och ut i mitt hem.


Och vi har haft det så bra.


Vi brukar vanligtvis ändå bråka lite.


Rusa ut mellan varven. Bli överdramatiskt sårade.


Och med mina små sexton kvadrat skulle man ju tro att det skulle bli en del pikande eller tandgnisslande.


Men nej.


Vi har haft det så bra.


Fastän vi båda har varit stressade.


Kanske smått deprimerade.


Lite panikartade.


Men ändå.


Vi har haft det bra tillsammans.


Kanske det är därför jag orkat fastän jag varit så trött så trött.


För att hon varit här.


För att jag haft någon att äta mysfrukost med.


Någon som hjälper till med disken.


Någon som råkar ut för absurda saker som vi kan skratta åt.


Någon som är så rolig så rolig.


Å…h vad jag tycker om min syster.


 


Men nu är hon färdig med sitt fotande. Just traskade hon iväg till bussen som ska ta henne till båten. Jag brukar sällan sätta hit bilder på andra, men jag tycker att ni bara måste få se hur otroligt påpackad hon var när hon for.


 



 


 


 

Inga kommentarer: