måndag 21 februari 2011

en kravlös plats

Just denna måndag längtar jag oerhört mycket till en kravlös plats. Jag vet inte var den finns, men jag hoppas att mitt hem så småningom ska bli DKP (Den Kravlösa Platsen).

På DKP finns inget som påminner om K. Där finns bara lugn, inspiration och ordning och reda. Inga högar med papper som borde sorteras eller öppna kalendrar som är fullpackade med allt. Helst ska där inte ens behöva finnas en klocka. För på DKP har man inte bråttom.

Hur ser din DKP ut?

4 kommentarer:

Jenni sa...

*DKP

Jenni sa...

Det närmaste jag har kommit KDP är Taizé, tror jag. Väntar på att få åka dit igen i sommar. ^^

elisheva sa...

Åh, jag är beredd att hålla med! Ska du åka med församlingsförbundet?

Jenni sa...

Jepp, det tänkte jag göra...har inte anmält mig ännu men ska. :)