fredag 4 februari 2011

Kandidat-soul

Hej vänner. Idag skriver jag kandi som aldrig förr. En deadline har hoppat fram och sagt att det är tre dagar kvar, så jag vågar inte längre tro att jag skulle ha tid att läsa skön religionsfilosofi eller jobba med grekiskan. Eller fira att det är helg heller, för den delen. Nej. Kandi. (Och lite blogg.)

Men ni kan inte ana vilka morgonminuter jag hade! Total inspiration. Ska man sitta hela dagen framför datorn behöver man ju en underdel som är rörlig (så att man kan sitta med benen i kors till exempel). Så jag grävde fram mina harembyxor jag hittade i en crazy indian shop i Paris i somras. Och fann en tröja jag fick till födis för fyra år sen, som alltid har varit lite svåranvänd men som idag var helt med på noterna. Och klart att man ska ha en blomma på axeln, speciellt när moder jord inte ännu kläckt fram några. Man måste ju liksom uppmuntra.

Och radio Vega bjöd på ett superbra "Samtal om livet" med Sofia Torvalds, och dessutom skön soul morgonen till ära!

Ps.
Om man känner att man vill kommentera här på bloggen så är det fritt fram! Man behöver inte ha googleID eller nånting annat kufiskt, det går fint att va anonym. Om man e snäll alltså.
Ds.

Inga kommentarer: