torsdag 2 juni 2011

Det går framåt

Nu har jag bott en månad i Helsingfors. Saker jag lärt mig:

  • att jag helst inte ska le åt okända människor. Ingen ler här. Alla bara går omkring jättesnabbt och rakryggat och ser jätteviktiga ut.

  • att jag urlätt blir konsumtionshysterisk bara av transportera mig hem från jobbet. En blåsig dag var jag helt övertygad om att jag behöver en mössa, så jag irrade in till cybershop av alla ställen och köpte en svart teinisak med en vit katt på (som senare visade sig vara lite för liten), och en annan dag kände jag mig superotrendig så jag irrade in till H&M och köpte en indiekofta och ett par jeggings (jeans+leggings=jeggings) för pengar som gott skulle täckt en veckas matbehov. Här finns en anda av att alla problem kan fixas bara man går in nånstans och köper nånting. Lite shopping åtgärdar allt.

  • att jag är en dålig lattemorsa när jag åker rulltrappa med barnvagn. En vakt berättade detta åt mig. Jos vaikka tuolta tipahtaa joku satakilonen kaveri!!


Sakta men säkert lär jag mig.

2 kommentarer:

Anna sa...

Haha. Du är för underbar. Alltid är man inte fullkomlig!

elisheva sa...

Haha, själv e du! Underbar alltså, fullkomlig är nog ingen, tack och lov. :)