onsdag 29 februari 2012

Det är okej hörni.

En perfekt sak som min nya blogg fört med sig är att jag äntligen fått en blogglänklista som uppdaterar sig själv, och visar de nyaste inläggen högst upp. I flera år har mitt bloggläsande varit ett panikartat hoppande fram och tillbaka, jag har susat in på samma blogg tre-fyra gånger utan att där finns nåt nytt, jag har plockat adresser ur minnet och tänkt att "kanske hon har skrivit nåt nytt", fastän det sällan är så. Det här har gett mig bilden av att alla andra bloggare är sjukt aktiva och väldigt ofta har nåt nytt på gång, att de hela tiden bara producerarproducerar.

Men så är det ju inte. Ni andra bloggare uppdaterar inte alls så ofta som jag trott, och det gör mig otroligt lugn i själen. Det är okej att inte uppdatera varje dag, för det gör inte Zeitgeist heller.

Inga kommentarer: