onsdag 23 maj 2012

Den sista kyrkvärdsoutfiten


I söndags hade jag min sista kyrkvärdsdag. Nästa vecka flyttar jag till Vasa så då får nån annan dela ut psalmböckerna i stället för mig. 

Kläderna? Mokkakjol från loppis, Monki-topp (hur dyr som helst och självskrynklande material, köp inte!), självgjort halsband och urgammal kofta från NoaNoa i Polen (den fyller sex år i år, jag är stolt).

Men alltså vad det kan vara roligt att dela ut psalmböcker! Att få stå där när folk kommer in och säga hej och varsågod. Att samla upp konfirmandernas kyrkogångsböcker, och skaka hand med farbröderna som tycker att det är så roligt med unga människor i kyrkan. Nästan varje gång jag varit kyrkvärd har någon frågat mig om det är jag som är Ylva (?). Och lyckan när jag lyckades lära mig vilken tant det är som vill ha en psalmbok med större text.

Heja kyrkvärdsskap!

2 kommentarer:

Emma Audas sa...

Jaa! Heja!

Heidi sa...

Du får joina mig i kyrkvärdskapet i vasa. Vi får ju förstås inte samla in konfimandernas kyrkogångsböcker men vi kan börja en ny tradition. Power to the kyrkvärdar :D