onsdag 23 maj 2012

Fem euro

Åh, UFFs en-euros-dag

Fastän jag gått ner rejält i klädkonsumtion det senaste året kan jag bara inte låta bli att besöka en loppis nu som då. För att där finns så många överraskningar, plagg jag aldrig trodde kunde existera. Nästan som att gå på museum för modern konst. Och UFFs en-euros-dagar är nog loppisarnas créme-de-la-créme.

Ett problem jag haft i och med min minskade klädkonsumtion är enkla bastoppar, ni vet, de där ärmlösa svarta och vita topparna som går ner en bit över höfterna. Min arsenal av vita och svarta bomullstoppar börjar bli slitna och fula, och borde snart degraderas till typ städtrasor. Men vad ska jag ersätta dem med när degraderingsdagen väl kommer? Jag vill inte köpa nya trikåtoppar vars ursprung jag inte kan vara säker på och det är svårt att hitta bra kvalitetstoppar på loppis. En strategi är att sy nya toppar av gamla trikåkläder jag redan äger, och en annan är att leta nya möjligheter på loppis. Vem har sagt att långa trikåtoppar är det bästa basplagget för överkroppen?

Så medan jag trängdes med mommona på UFF plockade jag åt mig dessa fem plagg som kunde utmana  H&Ms fem-euros-trikåtoppar. Den längst till höger på bilden har redan blivit en favorit, kanske för att den liknar trikåtoppen mest. De andra tror jag bestämt blir sköna sommarplagg i sällskap av gamla slattriga jeans.

Inga kommentarer: