tisdag 4 september 2012

Skulle

Igår skulle jag studera: fixa klart en dogmatik-kurs som är det sista steget till min kandidatexamen. Jag har  pynjat med kursen sen 2010, utan framgång. Igår var äntligen dagen då jag skulle ha tid att skriva färdigt den. Men. I stället började jag känna mig rysligt kreativ och kunde inte göra annat än korta av en loppisklänning. Jag mätte, mallade, nålade, klippte, sick-sackade, fållade. Tog outfitbilder. Virkade en mormorsruta. Sen for jag på yoga.

Idag var tanken att jag skulle fortsätta studera den där dogmatiken. Men genast jag knäppte på datorn kom jag på att jag ju måste lägga upp bilder av gårdagens klänningsprojekt här på bloggen. Två enkla före- och efterbilder, en kort text. Skulle jag alltså göra helt snabbt (max 20 minuter skulle det ta), och sen fortsätta studera. 

Men sen började jag leka med Paint:

Det går ganska bra att korrigera bilder med paint. 

Det tog en och en halv timme. Det ryktas att jag ska börja studera enligt färdigt upplagt schema i morgon. Jag behöver det där schemat.

Inga kommentarer: