måndag 29 oktober 2012

Feil i hovo


Vad som hänt i helgen:

Min datorsladd dog. Min dator somnade.
Jag hade planerat att skriva hela helgen på ett skrivprojekt som ska vara klart riktigt snart. Så jag fick feil i hovo av att sladdbutiken inte är öppen på helger.
Så jag fick låna Fredriks platto. Eller surfplatta.

Och vet ni, det funkade hur bra som helst att skriva på den. Inga problem eftersom jag sparat mitt dokument i dropbox, bara att ladda ner och skriva. Så jag skrev och skrev och skrev.
Sen tog jag paus. Sparade förstås det skrivna innan jag öppnade facebook. Snurrade runt en stund på fecen och bloggen, for på wc.
Sen skulle jag fortsätta skriva.
Men.
Ni vet förstås vad som hände sen.
Min text hade inte sparats.
Så jag fick feil i hovo.
Egentligen var det inte så farligt för jag visste att det jag skrivit mestadels bara var skit.
Men det var ändå störande att inte fatta hur min skapelse lyckats försvinna.
Så för att på ett humoristiskt sätt beskriva åt Fredrik hur jag har i nerverna men ändå inte så allvarligt.
Så bestämde jag mig impulsivt för att hoppa med huvudet före rakt ner i soffan. Det såg jättedumt och roligt ut.
Men det gjorde jätteont.
Nu har jag haft huvudvärk i ett dygn. Det känns som att min panna knycklats ihop på insidan av stress. Det värker verkligen.

Hej måndag!

6 kommentarer:

Sandra sa...

Hejsan! Hittade din blogg via en annan blogg och tyckte namnet såg bekant ut från cybervärlden. Vill bara beklaga och hoppas att det mesta av det som är värt att spara finns kvar i hovo, trots värken!

liteskrik sa...

Kul att du hittat hit! Nu får jag ju chansen att ge en lägesrapport på hovo: de gör ännu ont, nästan fruktansvärt. Men de funkar, inga minnesluckor, jag kan räkna mina händers fingrar och jag kan formulera meningar. Så jag tror det reder sig, tack för omtanken!

Sandra sa...

:)

Lev mer på mindre sa...

Ha ha, vad roligt att läsa. Ditt inlägg får mig verkligen att INTE längta tillbaka till min tid som studerande. Trots att jag nog får lite feil i hovo även nuförtiden...

liteskrik sa...

Haha, vad gör du när du får feil i hovo då? Jag menar om du inte slår det i soffan?

Lev mer på mindre sa...

Med tiden har jag sidu blivit så mogen och vis så jag vet att ignorans är bästa botemedlet mot feil i hovo. Jag leker att jag är helt normal helt enkelt.