måndag 29 oktober 2012

Måndagsunderhållning

Pappa och jag har kollat på lägenheter idag. Mest på skoj. Pappa tyckte jag skulle fotografera, så jag gjorde det. Blixt blixt blixt. Under tiden småpratade han med mäklaren. Om utbudet på små bostäder, fascinationen med trähus. Uppvärmningskostnader. Och jag fotade vessor, kökskakel och loftsängar. Kikade in i hemliga skrubbar. Sen sa vi hejhej och for på kvällste till mitt. 

Ännu en  bra sak med Österbotten. Att lägenhetsvisningar kan vara måndagsunderhållning. (Vilket de förstås kan vara annanstans också. Men där ringer inte min pappa och frågar om vi ska kolla lite.)


2 kommentarer:

ponks sa...

Låter skoj!
Måste säga att jag verkligen gillar din blogg! Så rolig.

liteskrik sa...

Tack! Älskade ditt inlägg om papegojäggen. Har svårt att föreställa mig hur små de måste vara.