fredag 7 juni 2013

I mål.

Jobbade nästan fyra timmar övertid i dag. Igen. Och på en fredag dessutom.
Man kunde ju tänka sig att kvinnan som satt på spårvagnshållplatsen efter en sådan dag (efter en sådan VECKA) skulle vara bitterheten själv.
Men vet ni.
ICKE.
För jag hade kakkat ur mig två riktigt bra texter innan jag satt där och var trött.
Och jag har varit lugn i dag. Inte alls i panik när jag satt i bilen på väg till keikka. Bara lugn.
Man åker ju bara dit och säger jaha, vad har vi här då. Det lärde jag mig den här veckan: Jag behöver inte ha angst om jag inte hunnit förbereda mig till tusen. Till tvåhundrafemtio räcker bra.

Och jag har fått försäkran om att det inte fortsätter så här intensivt, sen när de andra sommarfåglarna kommer. Och så har jag fått beröm. Som verkligen känns som beröm och inte bara något man säger.

Så jag kände mig bara glad när jag steg på spårvagnen.

Glad över jobbet, glad över sommarregnet, glad åt att bo i Helsingfors!

Ni då, hur funkar era sommarjobb?

Inga kommentarer: