måndag 3 juni 2013

Sommarpratare(tävling!)

Måste bara få säga med vän röst: ähum, jag känner två av årets sommarpratare.

Vilket inte är nån stor bedrift, svenskfinland being what it is, men den här då: jag har fått provläsa den enas manus och det är helt fantastiskt.

Med tanke på att jag är den hårdaste av sommarpratssågare så är det en väldigt fin sak att säga. Jag var verkligen djupt besviken på förra årets finlandssvenska pratare. Hur tror man att det är en bra idé att prata om sitt cv i en timme? Eller att det är okej mot lyssnaren att säga "när jag satt och skrev det här sommarpratet funderade jag på det ena och det andra... och inte har jag ju egentligen något att säga" Slöseri med dyrbar örontid!

Men jag kan alltså lova att de två jag känner av sommarpratarna absolut inte kommer att slösa på er örontid.
Vilka de är? Kolla listan och gissa! Den som gissar rätt först får en överraskning (lovar).

3 kommentarer:

Henrik sa...

Emma Audas och Linn Ljung. Lätt :)

Anonym sa...

vitsi, jag hade också vetat:)

//Anna

liteskrik sa...

Hehe, det var kanske lite för lätt tävling det här, får hitta på nåt mer avancerat till nästa gång. Men Henrik ska få sin överraskning ändå. Om en stund. :)