torsdag 12 september 2013

Nu börjar det

Jag har svischat runt mellan fyra olika bibliotek och jagat böcker, lite som en polishund letar droger. Konsumtion, konsumtion, kapitalism, religion... Sniff, sniff. Nu har jag en redig trave böcker på mitt bord, och ska ta mig an dem riktigt snart.

Tänkte att dagens uppdrag blir att definiera konsumtion.

Och så vill jag bara hälsa er och mitt framtida jag: det känns kungligt att få studera på heltid i egen takt. Jag känner mig som en modern munk.


PS. Besökte som hastigast teologernas kafferum och insåg att det ju faktiskt finns människor som ser Finlands abortlag som ett värre människorättsbrott än det som Ryssland just nu gör mot sina homosexuella medborgare. Och så påmindes jag om att alla kvinnor inte per automatik är feminister. Krocken. Intalar mig att det är bra med variation. Att inte snöa in sig och tro att hela världen tänker som jag.

Inga kommentarer: