torsdag 28 augusti 2014

Förtroendekris

På lördag får jag ett stycke ljuvligt syskonbarn på besök. Jag googlar frenetiskt på sökorden "mat som barn älskar" och "säkra kort för små magar".

Han är en fantastisk unge men har aldrig gillat mat som jag gjort. Den lätta vägen vore att köpa knackkorv och ketchup, men varje cell i mig stretar emot.

Jag tror det får bli grönsakssoppa. Med smörgåsar. Och glass till efterrätt (för att vinna tillbaka förtroendet efter att han hatat min soppa).

Om inte ni har bättre förslag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Makaronilåda borde vara säkert kort.

Henrik sa...

Makaronilåda borde vara säkert kort.

liteskrik sa...

Men om den är utan kött (vilket den garanterat blir i mitt hem) så tror jag det blir stopp. Han är väldigt skicklig på att märka om det är sojakross eller köttfärs. En supermatdetektiv :)