lördag 16 augusti 2014

Sayonara!

Bam, där tog det slut. Nio till halv fem-jobbet, informatörskapet. Jag fick kaka och blommor och kramar och presentkort till Akademen. Aldrig tidigare har jag fått en så fin avtackning, så stor och dramatisk blombukett. Kan förstås bero på att jag aldrig tidigare haft ett så långt arbetsavtal.

Nu är jag lös och ledig, likt en fladdrig flanellskjorta i vinden. Nu blir det två veckor LEDIGT och sedan fladdrar den här skjortan iväg till Åbo och le gradu.

Vad jag lärt mig från jobbet:
Hur kyrklig förvaltning funkar
Hur Twitter kan vara grundverktyget i ett arbete (nog visste ni väl att kyrkan har ett eget twitterkonto? @kyrkans_komm heter det, följ följ)
Hur fint det kan vara att jobba med människor som brinner för något gemensamt
Hur frustrerande det kan vara att ha ett kontorsjobb
Hur mycket stryk kroppen kan ta av att bara sitta sitta sitta
Hur fantastiskt det är med arbetshälsovård


Inga kommentarer: